צרו עמנו קשר

המסע לגרוזיה - פרק א'

המסע לגרוזיה

לראשונה בארטספוט, אנחנו מזמינים אותכם להצטרף אלינו למסע צילומי בגרוזיה. אנחנו קוראים לך ולחוש הצילום שלך לחבור אלינו להרפתקאה של גילוי עולם, תרבות ונוף דרך עדשת המצלמה. במסע נפגוש סיפורים ואנשים מרתקים בשלל אתרים, מדרום עד צפון, נופים הרריים, מקומות אורבאניים ועוד. במהלך המסע תהיה לכולנו הזדמנות להתחבר בין צלמים וללמוד אחד מהשני, לקבל השראה, לצבור חוויות ולמלא את כרטיסי הזיכרון בשלל תמונות מרהיבות.

המסע לגרוזיה צפוי לצאת לדרכו בסוף חודש יוני והפרטים המלאים לגבי המסלולים, הנסיעות, הלינה והעלויות ייחשפו בסוף חודש ינואר.

בינתיים, אנחנו מזמינים אותכם לשריין מקום כי את החוויה הזאת לא תרצו לפספס!
בכדי להעניק לכם על קצה המזלג מעט מהחוויה המרגשת שיכולה להיות בקרוב אצלכם, אנחנו מגישים לכם פרק ראשון מתוך חמישה של יומן מסע. היומן נכתב על ידי ניק סמירנוב, הבעלים של ארטספוט, שידריך אותכם בגרוזיה.

ניפגש ביוני!

המסע לגרוזיה היה מתוכנן היטב, אפשר להגיד שחיכיתי לו בציפייה, ארזתי את המצלמה והתמלאתי תקווה שההשראה תציף אותי כשאגיע ליעד. ידעתי שעד שאמצא את עצמי בין נופיה הקסומים של גרוזיה.

01.08.15, הפרק הראשון למסע הקסום.
עם הגעתנו לטבילסי נפגשנו עם ז׳ורה שהמתין לנו בדיוק בזמן, בחור מקומי ונחמד שהתקשורת איתו התאפשרה רק ברוסית.
הגענו עייפים למלון (My House) הממוקם בעיר העתיקה. לא לקח לנו הרבה זמן להתאושש ומיד יצאנו בהתרגשות לסיור למצחטה- עיירה עתיקה ויפייפיה, שחודשה בקפדנות והייתה לעיר הבירה הקדומה של גרוזיה. במצחטה נמצאת הקטדרלה המרשימה - Svetitskhoveli, היא ממוקמת בצמוד למספר רחובות ששוחזרו בסגנון עתיק ובהם מסעדות ורוכלים- בשורה תחתונה, אוצרות צילומיים בשבילנו.

משם נסענו לגדה השניה של נהר הקורה למנזר ג׳וברי הנמצא ממש ממול למחצטה. בדרכנו לשם ראינו אגם קטן שהתייבש והפך לכתם מלח, לא מרשים כמו ים-המלח שלנו :) , המשכנו לעלות ולפתע התגלה אלינו נוף עוצר נשימה הצופה על העיר והנהרות- קורה וארגווי. מנזר ג'וברי מתעטר בצלב עץ גדול ופתחים בכיפה שמחדירים קרני אור קסומות- חשוב להגיע בשעות הבוקר או אחר הצהריים כדי לא לפספס את קרני האור החודרים מהחלונות - פריים מדהים.

לקראת השקיעה (כמו בהזמנה) הגענו לרכבל הממוקם במרכז העיר. בעזרתו עלינו לכיוון מערב העיר היכן ששוכנים שרידי חומה ומנזר חדש שנבנה על חורבות הישן. ניצלנו את ההזדמנות לצלם את נוף כל העיר באור הזהוב של השקיעה. הלוקיישן היה כל כך מוצלח, יכלנו לראות ממנו את בניין הנשיא ומבני הממשלה, גשר החירות, אולמות התיאטרון והקולנוע, הפארק הבוטני וחלוקת העיר לפי איזורי המגורים של העמים השונים-  ארמנים, מוסלמים ויהודים, ממש כל העיר על כף ידך.

את היום הראשון המלא בחוויות סיימנו בארוחת ערב מפוצצת, שלוותה בריקודים אתניים (אין ספק שגרוזינים יודעים איך לארח). כסיום מוצלח ליום עמוס בחוויות יצאנו לטיול קטן ברחובות טביליסי, המוארת יפה ושוקקת חיים גם בלילה.